Co wpływa na pozycje sklepu internetowego

Virtual Development

Co wpływa na pozycje sklepu internetowego

Każdy sklep internetowy ma jedno podstawowe zadanie – generować sprzedaż. Niestety samo postawienie witryny, nawet bardzo funkcjonalnej i przyjaznej użytkownikowi nie zagwarantuje sukcesu. Jego podstawą jest generowanie wartościowego ruchu na stronie, czyli takiego, który ma dużą szansę przerodzić się w sprzedaż. Kanałów pozyskiwania ruchu jest wiele, a dziś przyjrzymy się pozycjonowaniu w wyszukiwarce, oraz elementom które mają wpływ na osiągane pozycje. Wiedza ta może przydać się do samodzielnej optymalizacji sklepu internetowego, lub “kontrolowania” zewnętrznej firmy pozycjonującej oraz prowadzonych przez nich działań.

 

Optymalizacja techniczna sklepu

Podstawą w pozycjonowaniu sklepu internetowego jest odpowiednia optymalizacja kodu strony, tak aby algorytm wyszukiwarki był w stanie indeksować i dobrze zrozumieć treści, które się na niej znajdują. Warto zadbać o zgodność strony ze standardami W3C, odpowiednią strukturę sklepu (podział na kategorie, podkategorie), linkowanie wewnętrzne, przyjazne adresy URL, czy wykorzystać menu ciasteczkowe breadcumbs. Istotne są również aspekty związane z użytecznością strony pod kątem użytkownika, czyli na przykład szybkość ładowania, intuicyjność oraz mobilna wersja sklepu, dzięki której zakupy będą wygodne niezależnie od urządzenia, na którym przeglądamy stronę.

 

Optymalizacja treści

Kiedy Google jest już w stanie bez problemu indeksować nasz sklep internetowy, warto zadbać o treści, które może na niej znaleźć. Przyjmuje się, że każda podstrona (np. produktu lub kategorii), powinna być dostosowana do jednego, wybranego słowa kluczowego. Powinno się ono pojawiać w treści, metadanych, adresie URL oraz nagłówkach, w szczególności H1. Nie ma uniwersalnej reguły co do gęstości występowania słowa kluczowego w tekście, można więc przyjąć, że warto wplatać je w treść tak, by było to naturalne dla czytającego użytkownika.

 

Linkbuilding

Ostatnim elementem wpływającym na pozycjonowanie strony internetowej i sklepu internetowego są linki przychodzące (backlinki) z innych witryn. Google nie pozwala na sztuczne zdobywanie linków, dlatego należy być bardzo ostrożnym, gdyż łamanie reguł grozi nałożeniem filtra i wyindeksowaniem z wyników wyszukiwarki. Dobrej jakości linki powinny pochodzić z powiązanych tematycznie stron internetowych.

(Visited 26 times, 2 visits today)

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.